Alla inlägg under december 2011

Av malinochmartina - 31 december 2011 10:57

Dagens hockeyRIS måste gå till Timrå IK. Vad är det som är på väg att hända med detta hockeylag?

Så sämst i serien som jag sällan skådat! Det kanske är bra om dom åker ut så det kan bli lite ordning igen!

Lite som Giffarnas tur ner i superettan för att du göra ett nytt försök i allsvenskan. Det ska bli spännande att följa. Dock är ja tveksam till Timrås vara framöver.


Våra vänner i Sundsvall hockey går inte heller så bra, men skillnaden där är att det iaf känns som att dom vill och försöker! Så Sundsvall tror jag kan fixa ett nytt kontrakt!


HockeyRosen går till Småkronorna! 3 matcher i detta VM och 3 säkra segrar, senast 9-1 inatt mot Slovakien.

Det häftigaste med att faktiskt orka vara vaken en halv natt för att se grabbarna spela är glädjeen.

Det spelar ingen roll om dom gör 9-1 och matchen snart är slut så visas en glädje som jag önskar kunde smitta av sig... till Timrå tex... =)

Inatt kl 04.00 spelar Sverige mot Ryssland, en match som förmodligen kommer sovas över, men jag hoppas och tror att dom spelar lika bra och vinner även den matchen! Heja Sverige!!


Gott nytt år!

/ Malin

Av malinochmartina - 31 december 2011 10:11

Nyårsafton är väl ändå en av årets härligaste dagar? Jag vill gärna passa på att rosa det som hör nyårsafton till nämligen POTATISGRATÄNG! Kanske är det 80-talsmat, kanske är det tråkigt men en sak är säker, det är ett säkert kort! 


Jag ser med förväntan fram emot sprinten vid 14 snåret idag, vad tror vi? Jag tror att jag kommer att missa hela tävlingen och när jag missar så brukar det ju kunna hända grejer, så lite hopp finns! Go Kalla! 


Gott nytt år på er alla och jag måste säga att det är väldigt roligt att se att det är så många trogna läsare som genast kastar ögonen på vår omstartade nygamla blogg :)



Martina

Av malinochmartina - 30 december 2011 20:33

Först vill jag börja inlägget med att rosa jullov och den fantastiska tv-sporten längdskidor. Nu är det slut på rosandet och nu kommer en jävla massa ris i skidåkningens namn. Ris till: ruggade skidor när det inte snöar, till vurpor när man kört upp sig 30 placeringar, till norrmän som tycks bemästra det inte vi svenskar kan nämligen åka klassisk stil i såväl ruggade som oruggade skidor och slutligen vill jag ge en risning till tv4 som i vinter har fått för sig att sända lite vintersport, det är inte er starkaste sida.Imorgon går sprinten av stapeln och jag har starka önskningar men svaga förhoppningar om att kunna rosa lite mer imorgon.Nu väntar ett glas rött och lite Criminal minds som båda får en stor röd ros av mig!Martina

Av malinochmartina - 30 december 2011 16:37

Eftersom människor i vår omgivning frågar efter den, är det dags att återuppta vår blogg!!

2012 är ett år med många sporthändelser med EM i fotboll och OS som höjdpunkter!

Men dessförinnan finns det annat att skriva om, Melodifestivalen till exempel!


Så håll i hatten, för nu kör vi!! =)


/ Malin

Ovido - Quiz & Flashcards